Στα πλαίσια του ετήσιου εορταστικού κύκλου της, η Ελληνκή Εθνική Θρησκεία
εορτάζει το Χειμερινό Ηλιοστάσιο και την Γέννηση του Τριεσπέρου
Ηρακλέους, το 21 Δεκεμβρίου.
Στη θέση των
«Χριστουγέννων», οι πρόγονοί μας εώρταζαν το λεγόμενο «Τριέσπερον», μία εορτή η
οποία γενικεύεται από τους ελληνιστικούς χρόνους κι εντεύθεν, προς τιμήν των
πυρφόρων και ηλιακών θεοτήτων Ηρακλέους (ο οποίος κατά τον Κορνούτο ορίζεται ως
«ο εν τοίς όλοις Λόγος καθ'όν η Φύσις ισχυρά και κραταιά εστί και απεριγένητος
ούσα, μεταδοτικός ισχύος και τοίς κατά μέρος και αλκής υπάρχων») και Ηλίου. Το
«Τριέσπερον» ξεκινούσε με το Χειμερινό Ηλιοστάσιο (τη νύκτα της 21ης προς την
22α του Δεκεμβρίου, τη μεγαλύτερη δηλαδή νύκτα του έτους) και κορυφωνόταν με
την αναγέννηση του φωτοδότη Ηλίου (τη νύκτα της 24ης προς 25η, όταν η ημέρα
έχει ήδη μείνει «στάσιμη» επί 3 ημέρες μετά το Ηλιοστάσιο και αρχίζει πλέον να
μεγαλώνει).
ΤΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ
ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Τα δύο
Ηλιοστάσια (Θερινό και Χειμερινό) και οι δύο Ισημερίες (Εαρινή και Φθινοπωρινή)
είναι οι ιδιαίτερες ημέρες του «ενιαυτού», δηλαδή του ετήσιου κύκλου, που
σηματοδοτούν την αφετηρία των ισάριθμων εποχών. Ως αφετηριακά σημεία του κάθε
τεταρτημορίου του «ενιαυτού», η κάθε μία τους έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά και
θρησκευτική διάσταση σε κάθε φυσική Θρησκεία που δέχεται την κυκλικότητα του
χρόνου και την αντανάκλαση των θείων αληθειών στα απλά και απτά πράγματα της
εκδηλωμένης Φύσης.
Η ημέρα του
Χειμερινού Ηλιοστασίου, η μικρότερη όλου του χρόνου σε ό,τι αφορά το χρονικό
διάστημα από την ανατολή του ηλίου μέχρι την δύση του, σηματοδοτεί το τέλος των
«σκοτεινών ημερών» (της μείωσης δηλαδή της διάρκειας του φωτός κατά την διάρκεια
του φθινοπώρου) και την αρχή του χειμώνα. Μετά από αυτήν, η διάρκεια του φωτός
αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, μέχρι την Εαρινή Ισημερία, που, όπως και στην
αντίστοιχη Φθινοπωρινή, το φως μοιράζεται ισόποσα με το σκοτάδι τις ώρες του
24ώρου.
Η Ελληνική Εθνική Θρησκεία, όπως άλλωστε και η Ρωμαϊκή, δεν εόρταζε κατά την
αρχαιότητα τα Ηλιοστάσια (εκ του «ήλιος» και «ίσταμαι») και τις Ισημερίες ως
τέτοια, αλλά έθετε επάνω τους διάφορες εορτές που σχετίζονταν άμεσα με την
θρησκευτική σημασία τους,. Επάνω στο ή γύρω από το Χειμερινό Ηλιοστάσιο
τελούντο διάφορες εορτές αφιερωμένες στους Θεούς Διόνυσο και Ηρακλέα, αμφότεροι
πλευρές του «μεγάλου γενήτορος και τροφού των πραγμάτων, του κυβερνήτη του
κόσμου» Ηλίου (η σχετική θεολογία αναπτύσσεται στο τέλος του παρόντος
κειμένου). Οι τρεις ίσες σε διάρκεια νύκτες μετά το Ηλιοστάσιο, εορτάζονταν ως
Γέννηση του «Τριεσπέρου» Ηρακλέους, του «Υιού του Φωτός», που, κατά την
μυθολογία, για την σύλληψή του ο Ζευς ακινητοποίησε επί τρεις νύκτες την ροή
του χρόνου.
Σήμερα ωστόσο, η Ελληνική Εθνική Θρησκεία, που, στην μακραίωνα διαδρομή της
μέχρι σήμερα ποτέ δεν εγκλωβίστηκε σε φωτογραφική επαναφορά παρελθόντων
δεδομένων αλλά είναι ζώσα, οργανική και πάντοτε σύμφωνη με την εκάστοτε εποχή
της, εορτάζει πέραν της Γεννήσεως του Διονύσου ή του Ηρακλέους από τον 16ο
αιώνα κι εντεύθεν κανονικά το Χειμερινό Ηλιοστάσιο ως τέτοιο, από δε τις αρχές
του 21ου αιώνος τιμά επίσης τις Αρετές της «Σταθερότητας» και «Κοσμιότητας»,
άμεσα συνδεδεμένες με την κυρίαρχη Θεά του μηνός Εστία, αλλά και με την
δυναμική ανάδυση της ζωής και της ευταξίας (το θηλυκό στοιχείο των ουρανών
τίκτει τον «Υιό του Φωτός»).
Στο πνευματικό επίπεδο, το Χειμερινό Ηλιοστάσιο σημαίνει την πρώτη εμφάνιση της
συνειδητότητας μέσα στον Ανθρωπο (καθίσταται δηλαδή αυτός έλ-λογος) και την
ικανότητα για την «ομοίωση Θεοίς», πράγμα που επιτυγχάνεται μέσω της Αρετής: ο
Ήλιος αποτελεί την ορατή εικόνα της θεϊκής Αγαθότητος, είναι ο «οφθαλμός του
Διός» και ο «Υιός» του στον κόσμο των ανθρώπων. Στο μορφικό επίπεδο, το
Χειμερινό Ηλιοστάσιο σημαίνει την εμψύψωση (μέσα στον χθόνιο κόσμο του
Πλούτωνος, της Δήμητρος και της Περσεφόνης) του φαινομενικά νεκρού υφήλιου
κόσμου μέχρι την «πρώτη πνοή» του στα «Ανθεστήρια» και την θριαμβευτική του
ανάσταση την άνοιξη: ο «Ήλιος των νεκρών» («Δημήτριος») μεταφέρει δυναμικά ζωή
στον κόσμο των φαινομενικά νεκρών και προετοιμάζει την μεγάλη επανάνθιση.
Μια
συνοπτική θεολογία της σχέσης Ηλίου, Ηρακλέους, Διονύσου και Χειμερινού
Ηλιοστασίου είναι η ακόλουθη: έναν μήνα μετά την φθινοπωρινή Ισημερία ο Θεός
Απόλλων έχει «φύγει» και ο Θεός Διόνυσος «έρχεται» μετά το Ηλιοστάσιο. Το
μεσοδιάστημα είναι του Ηρακλέους. «Τεκόμενος» στις 3 «ακίνητες ημέρες», ο
Ηρακλής Ήλιος (ή Ηρακλής - Διόνυσος, υπάρχει και επίκληση τέτοια), ουσιαστικά
«φέρνει» τον Διόνυσο (κάτι σαν το βρέφος που κρατάει στην παραπάνω εικόνα). Του
χριστιανού προπαγανδιστή Ευσεβίου Καισαρείας του ξεφεύγει η δική μας θεολογική
αλήθεια, που, κατ' αυτόν, είναι... «παγανισμός»: «Αποφαίνονταν πως ο Ήλιος
είναι ο ίδιος ο Απόλλων, και πάλι ο Ηρακλής και αμέσως ο Διόνυσος και ο
Ασκληπιός» («τον Ήλιον αυτόν είναι τον Απόλλω και πάλιν τον Ηρακλέα και αύθις
τον Διόνυσον και τον Ασκληπιόν ομοίως αποφαινομένους»).
Η στενότατη σχέση Ηρακλέους και Διονύσου αποτυπώνεται σε όλη την διάρκεια της
αρχαιότητας μέχρι και την ύστερη. Aπό την ευρύτατη συλλατρεία τους
από τον 6ο τουλάχιστον αιώνα π.α.χ.χ., όπως τονίζει ο Bruhl, σε όλη την Μακεδονία και την Θράκη, καθώς και στη νήσο
Θάσο, η σχέση συνεχίζεται έως τις επιγραφές του 3ου μ.α.χ.χ. αιώνα που βρέθηκαν
στην εκρωμαϊσμένη Potaissa της αρχαίας Δακίας (σημερινή
βόρεια Ρουμανία), στην Civitas Tropaensium της Κάτω Μοισίας (το σημερινό Adamclisi της νοτιοανατολικής Ρουμανίας), στο σημερινό Μπούκοβο (Bukovo) των Σκοπίων, στην Γερμανία, στην Ιταλία και στους
Φιλίππους, στις οποίες ο Θεός Ζευς πλαισιώνεται από τους Ηρακλέα και Διόνυσο (Liber Pater), δίδυμους πολιούχους της
Τριπολιτανίας ή Leptis Magna στην σημερινή Λιβύη («HERCULII ET LIBERO PATRI DIIS PATRIIS» χαιρετίζονται σε αναθηματική
πλάκα).
Ως «πλευρά» του Ηλίου άλλωστε χαιρετίζεται και ο Θεός
Διόνυσος στο ενδιαφέρον ορφικό fragmentum «ΑΓΛΑΕ ΖΕΥ, ΔΙΟΝΥΣΕ, ΠΑΤΕΡ
ΠΟΝΤΟΥ, ΠΑΤΕΡ ΓΑΙΗΣ, ΗΛΙΕ, ΠΑΓΓΕΝΕΤΟΡ, ΠΑΝΑΙΟΛΕ, ΧΡΥΣΟΦΕΓΓΕΣ».
Βλάσης Γ. Ρασσιάς, 2012
ΤΡΙΕΣΠΕΡΟΝ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ - ΗΛΙΟΥΓΕΝΝΑ
Η λέξη "Ηρακλής" αποτελεί
προσωνυμία του Ηλίου και δηλώνει την ανίκητη δύναμή του να διαλύει κάθε κακό,
το οποίο τείνει να σχηματίζεται ιδίως στον αέρα.
Ο φιλόσοφος Πορφύριος στο "Περί
Αγαλμάτων" (Εκδόσεις Ηλιοδρόμιον, Αθήνα 2000) λέει με σαφήνεια τα εξής:
«Καθὸ δὲ
ἀπαλεξίκακός ἐστι τῶν ἐπιγείων ὁ Ἥλιος, Ἡρακλέα αὐτὸν προσεῖπον ἐκ τοῦ κλᾶσθαι
πρὸς τὸν ἀέρα, ἀπ' ἀνατολῆς εἰς δύσιν ἰόντα».
Αυτή είναι
μία από τις ετυμολογήσεις του ονόματος του Ηρακλέους, την οποία αναφέρει και ο
Νικόμαχος: «Ἡρακλῆς μὲν οὖν ὁ τὴν περὶ τὸν ἀέρα κλάσιν τῇ τῶν ὡρῶν περιτροπῇ
ποιούμενος, τουτέστιν Ἥλιος».
Το ρήμα
κλάω-ώ σημαίνει θραύω, αποκόπτω, σπάζω, τσακίζω, αλλά και κάμπτω προς τα έσω ή
προς τα έξω, και παθ. κλάομαι -ώμαι, μεταβάλλω διεύθυνση, κατεύθυνση.
Άρα, ο
ανίκητος Ήλιος ως Ηρακλής θραύει, τσακίζει, διαλύει κάθε τυφωνικό σχηματισμό
που εκδηλώνεται στο πεδίον του αέρος και μας απαλλάσει από τα ποικίλλα κακά...
και σύμφωνα με την δεύτερη έννοια, κάμπτεται και μεταβάλλει κατεύθυνση κατά τις
τροπές, χειμερινή και θερινή.
Το
Τριέσπερον αρχίζει την Εσπέρα του Χειμερινού Ηλιοστασίου (21η προς 22α
Δεκεμβρίου, που είναι και η μεγαλύτερη νύκτα του έτους) και ολοκληρώνεται με
την ανα-Γέννηση του Ηλίου (την νύκτα της 24ης προς ξημέρωμα 25ης Δεκεμβρίου).
Έτσι, ορθά, θα μπορούσε να ονομαστεί η συμβατική 25η Δεκεμβρίου (σε κάθε
περίπτωση, η 4η ημέρα από το Χειμερινό Ηλιοστάσιο) Νέο-Ήλια − Νεοήλια (Noel) ή, άλλως: Ηλίου-γέννα - Ηλιούγεννα.
Αυτό
εκφράζεται κωδικοποιημένα στην συμβολική "μυθική γλώσσα" της
Ελληνικής Παραδόσεως και ιδίως στον Μύθο του Τριεσπέρου Ηρακλέους, ως εξής:
«Φασὶ, Δία,
συγκοιμώμενον Ἀλκμήνῃ, πεῖσαι τὸν Ἥλιον μὴ ἀνατεῖλαι ἐπὶ τρεῖς ἡμέρας. Ὅθεν καὶ
ἐπὶ τρεῖς νύκτας συγκοιμηθεὶς αὐτῇ ὁ Ζεὺς τὸν Τριέσπερον Ἡρακλέα ἐποίησε».
Εδώ
υπονοείται κατά την μυθική αφήγηση, ταυτόχρονη σύλληψη, κύηση και γέννηση:
«Λέγεται ὁ
Ἡρακλῆς διὰ τριῶν ἑσπερῶν κυηθῆναι καὶ τεχθῆναι».
και
«Ὥς περ ἐπὶ τῆς τοῦ Ἡρακλέος γενέσεως καὶ αὖ πάλιν ἐπὶ τῆς τῶν Μουσῶν
παρεκτείνει ὁ μῦθος τὴν νύκτα εἰς τριέσπερον μῆκος καὶ εἰς ἐννεάνυκτον…»
Έτσι,
συμπερασματικά θα λέγαμε ότι, ο Τριέπερος Ηρακλής “συλλαμβάνεται” και
“κυοφορείται” κατά τις τρείς μεγάλες νύχτες του Έτους−Ενιαυτού, την 21η, 22α και
23η Δεκεμβρίου, και “γεννάται” συμβολικώ τω τρόπω την νύκτα της 24ης προς την
25η Δεκεμβρίου, οπότε η ημέρα αυτή εορτάζεται ως γενέθλιον ήμαρ του Ηλιακού
Θεού.
Καλό
ΤΡΙΕΣΠΕΡΟ, λοιπόν, και καλά ΗΛΙΟΥΓΕΝΝΑ!
Ιαλυσσός
https://pyrisporos.blogspot.com/2018/12/blog-post_21.html?fbclid=IwAR1howIH_U3IUtwlHLnWzAdyEgjAIJQaPrvgAoP5xhDoz2REWxkdVszbl_E
Ελληνική Εθνική Θρησκεία και Τιμή
Η Ιουδαίο/Χριστιανική θρησκεία, οι Μάρτυρες του Γιαχβέ οι
Μουσουλμάνοι και άλλοι, ήταν και είναι ενάντια στον Ελληνισμό, ενάντια στον
Ελληνικό πολιτισμό και ενάντια στο Ελληνικό Πνεύμα.
Για να φέρουμε την αλλαγή,χρειαζόμαστε μεγάλο θάρρος!
Φέρνοντας πίσω στη ζωή την « Ελληνική Εθνική θρησκεία
μας», είναι ένα πολύ αγαπημένο έργο σε εξέλιξη!
Χαιρετίζουμε τους Έλληνες σε όλο τον κόσμο και τούς
καλούμε να συμμετάσχουν σε αυτή τη μεγάλη, συναρπαστική,χαρούμενη και
πατριωτική πρόκληση.
Προτείνουμε σε όλους να οργανώσουν πνευματικές ομάδες
εργασίας για αυτόν τον σκοπό, και αυτές η πνευματικές ομάδες να εξελιχθούν σε
οργανωμένες κοινότητες, με εκλεγμένα διοικητικά συμβούλια και μέλη.
ΕΙΜΑΣΤΕ Ο ΜΟΝΟΣ ΛΑΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΕΙ, ΠΡΟΣΚΥΝΑ ΚΑΙ
ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΣΦΑΓΕΙΣ, ΤΟΥΣ ΥΒΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ ΤΟΥ.ΣΑΣ ΣΥΝΙΣΤΟΥΜΕ ΝΑ
ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ«ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ»ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ, ΕΘΝΙΚΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ & ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ
ΑΦΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ.
In the
Diaspora, it would be absolutely wonderful if in Australia and other
countries around the world, where there is a significant number of Greeks to
see thousands of Greeks join the two largest political parties. In Australia it
would be great to see thousands of Greek Australians join the Liberal Party and
the Australian Labor Party. It would be great to see them supporting and
helping each other and net-working together in α spirit of love and harmony!!!
This is
the dream of forward thinking Hellenes!!!
Στην Διασπορά, δηλαδή
θα ήταν υπέροχο στην Αυστραλία και σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο, όπου
υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός των Ελλήνων να δούμε χιλιάδες Έλληνες να
ενταχθούν στα δύο μεγαλύτερα πολιτικά κόμματα. Στην Αυστραλία θα ήταν υπέροχο
να βλέπαμε χιλιάδες Ελληνό – Αυστραλούς να ενταχθούν στο Φιλελεύθερο Κόμμα και
το Εργατικό Κόμμα Αυστραλίας. Θα ήταν υπέροχο να τους βλέπουμε να υποστηρίζουν
και να βοηθούν ο ένας τον άλλο, να συντονίζονται και να εργάζονται μαζί με
απόλυτη αγάπη και αρμονία!
Αυτό είναι τι όνειρο των σύγχρονών Ελλήνων!!!
ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ
ΙΣΗΜΕΡΙΑ
Η Ελληνική Εθνική
Θρησκεία, ως μια θρησκεία φυσική και ουδέποτε ιδρυθείσα από κάποιο ιερατείο,
συνεορτάζει με όλη την Ιερή Φύση, τους Θεούς, τις Θεές και τα προγονικά
πνεύματα, την Φθινοπωρινή Ισημερία. Είναι η εποχή που η Θεά Περσεφόνη
αποχαιρετά τον δικό μας υφήλιο κόσμο και κατέρχεται στο βασίλειο του Πλούτωνα.
Ένα σεληνιακό μήνα μετά, η Θεά θα μεταφέρει τον Ηλιακό Θεό Ηρακλή ως Ήλιο
Δημήτριο ή Ήλιο των νεκρών, στον κάτω κόσμο, ως την ψυχική σπίθα που είναι
απαραίτητη για να κρατήσει ζωντανή τη ζωή που κυοφορείται μέσα στην Γαία κατά
την περίοδο του Χειμώνα.
Όπως η Θεά Πρσεφόνη
φέρει την πνοή του Θεού Ήλιου στον κάτω κόσμο, έτσι και η μνημόνευση των
προγόνων μας που αγωνίστηκαν για να κρατήσουν το φως του Ελληνισμού άσβεστο και
αμόλυντο από τη μονοθεϊστική σκοτόεσσα αντίληψη, κρατά την μνήμη τους ζωντανή
και μας καλεί να βαδίσουμε στο μονοπάτι της ίδιας πατρογονικής γραμμής που χάνεται
στο πολύ μακρινό παρελθόν και υπόσχεται την επιστροφή των πραγματικών Ελλήνων
στο πολύ άμεσο μέλλον.
Η Ελληνική Εθνική
Θρησκεία μέσω του Εορτασμού, καλεί κάθε ποιοτικό άνθρωπο να εναρμονιστεί μέσα
στον φυσικό κύκλο της αέναης εναλλαγής από το Θεϊκό προς το Ανθρώπινο και από
το Ανθρώπινο προς το Θεϊκό και να μυηθεί μέσα από την «αρχαία ματιά» στην
φανερωμένη όψη του Αληθούς, πως όλα τα όντα αποτελούν επιμερισμένο Σύμπαν.
Η Ελληνική Εθνική
Θρησκεία μέσω των Ιεροπραξιών προετοιμάζει όσα όντα έχουν προικισθεί με το
εξαίσιο δώρο των Θεών που καλείται Λόγος, να τιμήσουν το τμήμα του θείου που
κατοικεί μέσα τους σε μια κοινωνία του θεϊκού με το ανθρώπινο, δημιουργώντας
την «Κοσμόπολη», σε ένα αδιάσπαστο «Θεοίς Συζήν», το οποίο είναι αυτό που
τελικά νικά τον φόβο του θανάτου και τους αδίστακτους πωλητές του μεταφυσικού
τρόμου.
Ευχόμαστε σε όλους τους
Έλληνες Εθνικούς,
Καλή Φθινοπωρινή
Ισημερία με Ψυχική ανάταση και Αφοβία.
HAPPY AUTUMN
EQUINOX
The Hellenic
Ethnic Religion, as a natural religion and never founded by any priesthood,
celebrates with all Sacred Nature, the Gods, Goddesses and ancestral spirits,
the Autumnal Equinox. It is the time when the Goddess Persephone bids farewell
to our earthly world and descends to the realm of Pluto. A lunar month later,
the Goddess will transport the Sun God Heracles as Helios Demetrius or Sun of
the Dead, to the underworld, as the psychic spark necessary to keep alive the
life conceived within Gaia during the winter season.
Just as the
Goddess Persephone carries the breath of the Sun God into the underworld, so
the commemoration of our ancestors who fought to keep the light of Hellenism
untarnished and unsullied by the monotheistic dark perception, keeps their
memory alive and calls us to march in path of the same ancestral line that is
lost in the very distant past and promises the return of the real Hellenes in
the very near future.
The Hellenic
Ethnic Religion, through this Celebration, invites every quality human being to
harmonize within the natural cycle of the eternal alternation from the Divine
to the Human and from the Human to the Divine and to be initiated through the
"ancient image" into the revealed aspect of the True, that all beings
constitute a divided Universe.
The Hellenic
Ethnic Religion, through the Liturgies, prepares all beings who have been
endowed with the exquisite gift of the Gods called Logos, to honor the part of
the divine that resides within them in a communion of the divine with the
human, creating the "Cosmopolis", in an unbroken "Syzen
Gods", which is what finally defeats the fear of death and the
unscrupulous sellers of metaphysical horror.
We wish all Hellenic
Ethnics,
Happy
Autumnal Equinox with Mental Upliftment and Fearlessness.
No comments:
Post a Comment